Főoldal Ételrendelés Ételrendelés Biobolt Tudásbázis Kérdez-felelek Receptek
Fogyókúra bio vega módra

Elindítjuk Magyarország első bio-vegetáriánus tisztító és fogyasztó diétáját. Érdekli?

90 napos diéta

Gondolom Ön is sok diétát kipróbált már, lelki beállítottságának függvényében. Ha bírta napi két narancsot evett, kétszersülttel, vagy esetleg káposztaleveset fogyasztott hetekig?
Nem is olyan rég megismertünk egy diétát, ami akár életvitelszerűen is folytatható, nem öngyötrő, nem okoz hiánytüneteket, nem kaparja az ember a falat éhségében. Hihetetlennek tűnik? Pedig nem az.

Teszteltük, bevált.
Férfi ügyfeleink átlagos fogyása 7-8 kg/ hónap volt, az első hónapban. Ez később lelassult. Női ügyfeleink kevesebbet fogytak kb. 5 kg/hó.
(Természetesen a fogyás mértéke függ a kiindulási súlytól, és az anyagcserétől.)

Az amerikai sportorvosok által kidolgozott diétát, megvizsgáltuk, kipróbáltuk, és kicsit átdolgoztuk. Ezzel egyszerűbbé vált a diéta napi szintű betartása. Nem kell számolgatni, nyomon követni a napokat, nem borítja fel a rendszert a hétvége. Egyszerűen megjegyezhető, és betartható, hogy melyik nap mit lehet enni.
A diéta célja, hogy a szervezet anyagcseréjét át, illetve a természetes működésre vissza állítsa. Ez a folyamat szerencsés esetben 90 napig tart, és ez alatt 15-20 kg-ot is lehet fogyni.

Mégsem ez a legjobb dolog ebben a programban, hanem, az, hogy természetes „működésre” állítja a szervezetet, amely a kúra végével úgy marad és beáll az egészséges működésre. Filozófiánk szerint ugyanis nem fogyókúrázni kell, hanem egészségesen táplálkozni, ezt segíti ez a 90 nap, melynek leteltével egészségesen m��ködik a szervezet, és beáll egy az egyén számára ideális testsúly. Ideális testsúly, pedig az ami mellett az egyén élettartama a leghosszabb.

Talán a második legjobb a rendszerben, hogy nem kell éhezni, szó nincs róla, hogy folyamatosan degeszre kell tömni magunkat, de nem fogunk a korgó gyomor miatt szenvedni. Minden étkezés alkalmával együnk annyit amennyi jólesik. Amikor úgy érezzük, hogy jó volt az ebéd, és tulajdonképpen már elég is volt, de úgy ennénk még egy kicsit akkor álljunk meg. Többet egy falatot sem.

Reggeli:
A diéta (és a természetes táplálkozás) egyik meghatározó eleme a reggeli.
A reggeli elvileg teljesen elhagyható. Természetesen ezt egyik napról a másikra nem lehet megvalósítani, ezért 90 napig minden nap csak gyümölcs a reggeli. Amennyiben ez nem lenne elég gyümölcslével, teával ki lehet egészíteni.
A gyümölcsökön kívül semmit nem szabad enni 12 óráig!
Az emésztés beindításához szükség van reggelire, de nem mindegy, hogy milyen formában. Amikor tele esszük magunkat szénhidráttal (péksütemény kávé cukorral, lekvár, méz), ugrásszerűen emelkedik a vércukorszintünk, ettől az inzulin mennyisége, majd a szénhidrát lebontása után ezt az extra mennyiségű inzulint a szervezet nem tudja elbontani, az inzulin „munkára vár” ettől újra éhesek leszünk, és jön a tízórai…
A gyümölcsfogyasztás nem terheli a gyomrot, nem emeli hírtelen a vércukor szintet, energiát ad, és még egészséges is.

Ebéd-Vacsora:
Az étkezések reggeli után a megszokott rendben következnek, vagyis ebéd és vacsora.
A különlegessége a diétának, hogy az egyes tápanyagokat szétválasztva juttatjuk a szervezetbe. Külön választjuk a fehérjét, szénhidrátot, a zsiradékot a minimálisan szükséges szintre csökkentjük, így biztosítjuk az emésztőrendszer könnyű, és gyors működését. Ezzel a tápanyagok gyorsan lebomlanak, és gyorsan felszívódnak, nem panganak a gyomorban, nem terhelik feleslegesen a szervezetet. Mivel az emésztés energiaigényes folyamat ez az első pozitív hatás, amellyel a diéta alatt találkozunk.
A tápanyagok szétválasztása naponta történik, heti rendszerben elosztva, minden nap más fajta tápanyagot juttatunk a szervezetbe. Ezek szerint ugyanolyan típusú tápanyagokat tartalmaz az adott napokon az ebéd és a vacsora.

Természetesen (híven eddigi elveinkhez) ügyelünk a gasztronómiai élvezetekre is, változatos, étvágygerjesztő, az év és napszakoknak megfelelő ételeket készítünk.

Tápanyag szétválasztás:
A szétválasztás szerint tehát különböző napok vannak, így:

Fehérje—Szénhidrát—Gyümölcs

Heti rendszer:
Hétfő:
     Fehérje
Kedd:
     Szénhidrát
Szerda:
     Gyümölcs
Csütörtök:
     Fehérje
Péntek:
     Szénhidrát
Szombat:
     Gyümölcs
Vasárnap:
     Szabadon választott de szigorúan csak egyfajta
     Fehérje, vagy Szénhidrát, vagy Gyümölcs.

Az elválasztást szigorúan kell venni. Soha nem szabad fehérjét szénhidráttal fogyasztani!

Zöldségfélék:
Vannak „jó” könnyen emészthető nyersanyagok, melyeket a fehérjékhez és a szénhidrátokhoz is szabad fogyasztani, ezek a saláták és a zöldségfélék. Tehát a köretek, kiegészítő fogások a fehérje és szénhidrát napon egyaránt állhatnak saláta, nyers vagy párolt zöldségfélékből egyaránt.
Az emésztési folyamatban lévő különbségeik miatt úgy osztjuk be a zöldségféléket, hogy a nyers zöldségek saláták a déli étkezésben jelenjenek meg, vacsoránál inkább a párolt zöldségfélék domináljanak.
Mennyiségi korlátozás a zöldségek tekintetében sincs, sőt, ha esetleg a diéta alatt úgy éreznénk, hogy kevés az étel mennyisége, azt nyers zöldséggel, salátával pótoljuk.

Fehérjék:
Kecskesajt, Tehénsajt (fehér), Tehéntúró, Tofu, Szójagranulátum, Tönkölybúzahús, Tojás.
A napi ajánlott fehérjebevitel életkortól, nemtől, életmódtól függően 70-90 g, ehhez naponta kb. 400 g fehérje forrást, fehérjét, tartalmazó nyersanyagot kell a szervezetbe vinni.

Szénhidrátok:
Gabonafélék, Tésztafélék, Burgonya, Hüvelyesek, Cukorfélék
A napi ajánlott napi szénhidrátbevitel életkortól, nemtől, életmódtól függően 250-300 g.
A napi szénhidrátbevitelt úgy osztjuk el, hogy délben legyenek a keményítők, tehát a hosszabb emésztést, felszívást igénylők, vacsorára az egyszerűbb szénhidrátok, melyek gyorsabban szívódnak fel.
Fontos szerepe van a hetente egyszer szereplő csokoládénak, ugyanis segít megelőzni a diéta hatására esetlegesen kialakuló allergiás reakciókat, az „örömszerző központra” gyakorolt hatásával, pedig jobbá teszi a közérzetet, feledteti a kúra kötelező jellegét.

Gyümölcsök:
Naponta délig, szinte bármennyit, gyümölcsnapon szintén annyi fogyasztható belőlük amennyi jólesik.
Arra azonban oda kell figyelni, hogy a gyümölcsöt mindig csak üres gyomorra szabad fogyasztani, étkezés után fogyasztott gyümölcs ugyanis nem emésztődik, hanem órákat tölt a gyomorban, és lassan erjedésnek indul.
Ügyeljünk arra is, hogy az évszaknak, földrajzi területnek megfelelő gyümölcsöt fogyasszunk.

Víznap:
Ajánlatos havonta egy nap böjtöt tartani, ezen a napon vizet, vagy teát szabad fogyasztani.

 

Röviden ennyi a diéta lényege. További kérdésekre szívesen válaszolok, az eddigi tapasztalatokat szívesen megosztom a honlapunk fórumán:
www.biochef.hu/index.php?content=6

 

Ezt a menüt ugyanúgy szállítjuk ki Önöknek, mint az ebédet. Természetesen ezen ételeink is bio alapanyagokból állnak, húst, tojást nem tartalmaznak.

Rendelés:
www.biochef.hu

Itent